Tillbaka till vardagen!

Börjar jobba igen idag kl. 16, så nu är det slut på semester för en lång tid framåt. Mitt huvud är fullt av funderingar, trivs inte med den vardagen jag har just nu i livet, har under många år känt att något är fel och väldigt otillfredsställande med det liv jag lever! Känner att jag inte har tid att ägna mig åt det jag verkligen brinner för, djuren i vår värld och mina egna hundar. Jag vill ägna en större del av mitt liv åt att hjälpa djur och göra sådant som känns meningsfullt och viktigt!! Jag vill inte vara fast i karriär o status tänkande! Inte vara fast i konsumtionshets och gå runt och kämpa för att få högre lön! Jag vill inte tillbringa större delen av min vakna tid med att arbeta i hop så mycket pengar som möjligt för att kunna köpa massa grejer jag inte behöver och sedan gå runt med en illusion om att jag på endast några veckors semester om året kan hinna vila upp mig och "leva ifatt" allt jag missar resten av året! Det är så lätt att fastna och tro att det är det enda sättet att leva på bara för att det är norm i vårt samhälle! Men jag inser nu mer och mer att det inte är fallet, det går att kliva av det här stress-tåget och välja en egen väg, ett eget sätt att leva som känns rätt och riktigt och meningsfullt för mig där jag kan göra något för andra varelser och finna min mening i det. Har haft sådana här tankar länge, men har nu läst en bok som fick mig att inspireras ännu mer, vissa delar av den här boken liksom känns som mina egna funderingar nerskrivna på papper! Ett lugn infann sig i mig när jag läste detta, jag MÅSTE inte lägga all min tid på det som inte är det jag vill, det går leva enklare och på mindre resurser och istället lägga sin energi på det man verkligen är engagerad i. En troligtvis lång process har påbörjats i mitt huvud och i mitt liv, kanske dröjer det ett tag innan jag kan helt förverkliga det sätt att leva som jag vill ha, men resan dit är påbörjad!

Bild på två veganska matlådor som ska med till jobbet för att ätas under veckan!


Kommentarer
Postat av: sofia

låter helt rätt, och jag tycker du ska gå din egen väg om du känner att det är rätt! <3

2012-10-13 @ 16:44:21
Postat av: Johanna

<3

2012-10-20 @ 19:44:28
URL: http://johannajarl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0