Efter en långhelg...

Börjar jobbet igen vid 14, 6 dagars vecka som kommer nu. Bara ledig torsdag, känns ganska tungt är så mycket jag vill göra! I torsdags körde jag ikull med cykeln på vägen hem från jobbet, slog i och skrapade sönder knäna. Knäna blev först väldigt svullna och i fredags hade jag jättesvårt att gå vettigt, men sen har det långsamt blivit bättre. Nu är det mest bara skrapsåren som gör ont, de vill inte riktigt torka upp så det har ännu inte blivit nån skorpa på dem! Men men  det ordnar sig nog snart. Trots detta har jag fått ganska mycket gjort i helgen, tvättade i fredags och var nere på jobbet för att hämta en jättefin tavla jag fått i bröllopspresent från mina arbetskamrater :) Sen blev det till att handla lite mat, kvällen spenderades mest med läsning och vila! På lördagen var jag och volontärarbetade på Erikshjälpen. Köpte då även några fina små kaffekoppar, tavlor och en stickad tröja :) I går gjorde jag storrensing av kläder, väskor och smycken och rensade ut sånt som jag ska skänka till välgörenhet! Tror de där grejerna jag inte behöver och inte använder kommer att göra mycket mer nytta där ;) Ska även rensa förrådet och linneskåpet med innan jag skickar i väg grejerna! Känns befriande att rensa!
 
Nu ska jag nog ta och läsa lite i boken Jordens herrar av Pelle Strindlund, som jag tänkte skriva lite mer om den när jag läst ut den, och sen fixa i ordning mig och promenera med vovvarna en sväng innan jobbet.
 
Ha en fin dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0