Leva etiskt

Den här boken blev för mig ett uppvaknande! Den handlar om hur man kan leva på ett lite annat sätt än det som är normen, den tar upp flera olika levnadssätt och filosofier om detta. Dels handlar det om hur man kan leva mer etiskt genom att ex. Engagera sig i olika saker som gynnar världen, samhället och miljön. Den handlar även om att välja sin egen väg och engagera sig i sådant man själv tycker är meningsfullt. Den talar även om att det man gör som enskild individ har en betydelse och påverkan även om det självklart också krävs mer stora insatser för att förändra världen! Delar i detta sätt att leva är också att leva ett enklare och mindre resurskrävande liv både för miljöns skull och för ens egen skull då man då kan leva ett lugnare liv för att man klarar sig på mindre! Boken tar även upp mycket mer och det finns mängder med praktiska tips för hur man själv kan förändra. För mig har boken betytt mest genom att den har fått mig att förstå att det är MÖJLIGT att leva på ett annat sätt än vad jag gör idag, jag kan välja min egen väg om jag vill.

Idag har jag slutfört det första lilla lilla steget till ett enklare liv, har rensat färdigt Lgh och förråd och lämnat i väg en massa till välgörenhet:) känns fint, har även börjat försöka förändra på massa andra sätt ex. Minska konsumtion och gjort en budget där jag ska lära mig leva efter mindre inkomster! Små små steg, ett i taget! Men mer om detta en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0