Etisk shopping

För att kunna leva ett enklare liv med en mer hållbar livsstil måste man ju minska sin konsumtion. Men ibland kanske man vill unna sig nåt speciellt och sen finns det ju även saker förutom mat man behöver köpa! Då kan man ägna sig åt mer etisk shopping, exempel på detta kan vara ekologiskt, miljömärkt, djurvänligt, Rättvisemärkt, närproducerat och secondhand (källa: Lev enklare av Gisela Linde).

Detta har jag ägnat mig åt idag och beställt hem lite ekologiska och icke djurtestade hygienprodukter fr. Eleven.se och från jordklok.se. Kände att det började ta slut i förråden. Blev lite shampo, ögongel och bodylotion! Så nu ska jag klara mig ett tag!

Snart tid för att åka till jobbet, jobbar 14-21 idag. Sen 7.30-16 i morgon. Slut på långledigheten nu. Fem veckor kvar tills nästa gång, men nr det får ju gå, ska försöka vara positiv och förvalta tiden så bra som möjligt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0