Slut på ledigheten

Nu är det slut på min veckolånga ledighet, dax att gå tillbaks till jobbet i kväll...längtar till hösten. Inte för att jag inte trivs med jobbet utan för att jag är trött på att pendla, jag längtar efter lite smidighet igen, tyckte nog att livet ordnat sig ganska smidigt i våras ändå med hundar och andra praktiska saker, men nu känns det lite kaosaktigt, bara fara fram och tillbaka med pendeltåget typ. Längtar efter att jobba mer i närheten av hemmet igen, är ju sååå himla skönt :)

Sitter hemma hos R. nu ska ta bussen till lkpg vid tjugo i två, sen i kväll tåget till Tranås för att jobba! Måste bara förnya mitt pendelkort igen med innan jag åker...Har försökt att sova till halv elva idag eftersom jag ska vara vaken hela natten.

I morgon fyller jag år, 24 år. Ohhh man börjar nästan känna sig lite gammal! Ska fira mig med mamma, bröder och R. i morgon kväll hemma hos mamma. Lite trevligt sådär, sen ska jag dra till jobbet igen på kvällen.
Efter jobbet på fredag morgon drar jag dock hem till lkpg igen! Soooova halva dan, sen städa och vänta på herren i huset  som kommer på kvällen :) Blir nog lugnt och mys bara då, sen så på lördag ska vi gå ut och äta lite för att fira min födelsedag lite själva, blir mysigt, längtar dit.

I går va vi iväg en sväng i R.s stuga på  kvällen, det va trevligt! Åkte med i båten när de andra åkte vattenskidor, jag vågar inte prova, är en fegis, såå rädd för att slå mig typ. Tycker sånt är lite läskigt, haha.

Nepp ska väl försöka fortsätta att fördriva tiden tills att bussen går med lite surfande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0