Tvätt



Jag satsar alltid på att köpa bra miljövals märkta tvättmedel och sköljmedel. Allra helst vill jag även att de ska vara tillverkade i Sverige. Hur det är med dessa två sorter vet jag inte. Men jag vet att ex. Grumme och refin är det! Tvättmedel är ju väldigt lätt att hitta med miljömärkning, det man kan tänka på att Bra miljöval har ännu högre miljökrav än svanen, så det kan man ju satsa på då:) När det gäller sköljmedel tycker jag det är lite knivigare att hitta miljömärkta alternativ. Denna doft fr. coop + en doft till är bra miljövals märkta, sen även änglamarks parfymfria. Så det kommer nog jag att köpa framöver.

På internet i olika eko-webbshopar kan man även hitta flera alternativ, dock är de ju lite dyrare. Vill man köra hardcore eko så bör man ju tvätta med tvättnötter, dessa ska ju vara väldigt bra och man behöver då inget sköljmedel. För att få lite doft när man använder tvätt nötter kan man droppa ett par droppar eteriska oljor i sköjlmedels facket istället! Eftersom jag bor i hyresrätt och använder en allmän tvättstuga vill jag inte göra detta, då jag tänker att kanske inte alla tål eteriska oljor?? Så än så länge kör jag på vanliga tvätt och sköjlmedel som är miljömärkta istället! Om jag däremot i framtiden skaffar en egen tvätt maskin kommer jag definitivt köpa tvätt nötter, de verkar väldigt bra och är ju både eko och ekonomiska:)

Kommentarer
Postat av: william

måste tvätta snart kom jag på av bilderna,D

2011-01-10 @ 23:36:49
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0