Prinsessan <3



Älskade lilla hund. Sötare nos får man leta efter:)

Har varit ute och gått de fem km runt skägget, hade inte lust med någon mer fantasifull runda idag. Känner mig nere idag, liksom ledsen eller nåt. Är nog stress, oro och ångset som gör det. Fan. Måste rädda min själ just nu, vilket resulterat i att jag har tagit bort mig helt på jobbet nästa helg, behöver ju pengar, men känner att jag bara måste ha några helt lediga dagar annars går jag nog under känns det som....ingen kul känsla.

Nacken värker så in i norden, inte heller kul. Min ena arm är typ sabbad efter att ha gått och hållt i chillan som vägrar lära sig inte dra i kopplet,trots att jag nu tränat detta varje promenad i ett år!! Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte lyckas med att lära henne det, ibland känner jag mig bara matt när jag tänker på hur krävande chillan är, jag älskar henne så det gör ont, men jag fattar ibland inte var detta ska sluta? Tycker jag gör allt för henne, har offrat så mycket för att kunna ha henne och ge henne ett bra liv, men ändå känns det inte tillräckligt....neee usch vad jobbigt allt känns ibland. Hoppas allt kommer kännas bättre när den här kursen är avslutad och jag haft ledigt i några dagar och slappnat av lite. Men faktum kvarstår, livet kommer alltid vara jobbigt, struligt och krångligt, man MÅSTE helt enkelt lära sig att hantera det utan att må dåligt jämt. Jag måste lära mig leva mer i nuet och sluta stressa så mycket inför allt. Jag måste nog bara inse och acceptera att jag inte kan planera och kontrollera allt, msåte släppa den spärren. Men shit vad svårt det är....


Neee känner nu ett starkt behov av att göra något, bara en stund. Tror jag kanske ska gå bort till ikano-huset eller nåt och bara vandra runt, sätta på mig lite fina kläder eller nåt. Kanske känns allt lite roligare sen då, hoppas det:)

Kommentarer
Postat av: tina

Tror inte det spelar någon roll ibland va man gör för att de inte ska dra! Har du provat nosgrimma?? Vet inte om det finns ens till småhundar men jag klarar inte av att gå med stypkoppel med Rocky för då drar han omkull mig!

Men ibland känns allt man gör helt hopplöst!

2011-01-14 @ 13:57:07
URL: http://tinatant.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du är världens bästa hundmamma johanna! tveka inte på det :)

Jag vill komma ner till dig snart. och ha en riktig linkan-mysehelg :)

2011-01-16 @ 14:22:47
Postat av: Johanna

Tack Carro!!! det värmer i hjärtat med så fina ord:)

Ja, längtar efter att du ska komma! Pussar och kramar!

2011-01-16 @ 17:25:49
URL: http://johannajarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0