HJÄLP!!

EU:s förbud mot att sälja djurtestat smink och hygienprodukter skulle träda i kraft 2013, nu riskerar det att skjutas upp (igen) !!

Ett uppskjutande av förbudet ger väldigt fel signaler och gör att arbetet med att ta fram andra testmetoder också skjuts på framtiden...

Hjälp till att stoppa att förbudet skjuts upp! Gå in på www.forskautandjurforsok.se och skicka vädjande brevet för att protestera mot att förbudet skjuts upp!

Snälla vänner där ute gör de stackars försöksdjuren en tjänst!!

Själv är jag ju som jag tidigare nämt emot djurtester, speciellt då när det gäller smink och hygienprodukter. Tycker det känns helt sjukt onödigt. Jag har hyperkänslig hud och jag köper numera endast icke-djurtestade produkter och de fungerar ypperligt, de känns faktiskt mildare och mer naturliga (kanske självklart,hehe) än de "mainstream"produkter som oftare är djurtestade som jag använt tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0