Study-Day

Idag har jag studerat större delen av dagen, förmiddagen på biblioteket, resten av dagen hemma.
Tog en paus mitt på dagen för att handla mat, lyckades handla typ 95 % ekologiskt. Nästan hela korgen fylld av ekovaror:) Kändes mycket bra, och att jag lyckades med detta på Willys som inte direkt har ett överflöd av ekologiska varor gjorde mig ännu nöjdare!! Ska verkligen anstränga mig för att leva mer miljövänligt  och djurvänligt nu. Känns bra och jag anser det vara väldigt viktigt, det "lilla jag" konsumerar, återvinner, skippar bilen osv har BETYDELSE! Många bäckar små, om alla bara tänker att det ändå inte spelar någon roll kommer det ju aldrig bli någon bättring.

Nu ska jag rasta min monster-hundar, de attackerade en igelkott igår, stackarn, fasen vad arg jag blev på dem!! Satt o grät inne på toan, tänk om de skadade den illa??? Men jag vet inte vad man ska göra om en kotte är skadad?? hemskt, hoppas att det inte händer igen, problemet är att det är så sjukt mycket trasiga gatlampor här i området så jag ser ju inte de små liven!! Usch o fy så sorgligt. men men måste ju gå ut liksom...inge att göra åt mer än att vara uppmärksam.
När jag kommer in ska jag göra lite kvällsmat, kolla lite på tv. Sen ska jag ha ännu ett kvällpass med essän.

Imorgon blir det mera plugg, såklart. Ska även cykla iväg och sälja tre böcker! Fint att få in en liten slant.

Förresten har min kamera typ lagt av, trist. fick en bild tagen i morse ska försöka ladda in den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0