Blandade känslor...

Okej, verkar ju ganska klart nu.

Känner mig glad över att det gått så bra för miljöpartiet, att de får lite större makt att jobba för miljö, en snällare samhälle på alla sätt och min hjärtefråga DJUREN.

Känner mig ledsen över att alliansen vann, trots att det var väntat. De bryr sig enligt min mening inte om miljön eller de svaga i samhället. Konkurrenskraft och ekonomi är det  viktigaste. Välfärden kommer falla samman lite ytterligare nu, känns otäckt. Ska dock tilläggas att jag inte ser "höger-sidan" som några onda eller dåliga människor, de har bara en så annorlunda syn än mig på hur detta ska bli ett bra samhälle och vad som är viktigt.

Mest ledsen är jag över att SD kom in i riksdagen, även detta var ju väntat men jag hoppades in i det sista...kan inte fatta hur man i detta upplysta globala samhälle kan ha så hemsk syn på andra människors värde, för mig är alla värda ett bra liv oavsett var man kommer ifrån. Mångfald berikar sverige, visst måste vi sköta det bättre än vi gjort, men rasism och diskriminering är INTE lösningen. Fy fan.




En sorgens dag för alla underbara små individer som kallas djur och för miljön och det hållbara samhället.
Kan inte förstå hur det kan vara såhär, hur kan så många vilja andra individer i Sverige och världen så illa? Ja, fortsätta kämpa för miljö och djurrätt ska jag verkligen göra, allas insatser är betydelsefulla, det får man inte glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0