Skoltrött?

Läste inlägg om skoltrötthet som fanns på blogg.se:s hemsida. Hmm jag kan inte bestämma mig om jag är det. Visst kan jag ofta känna att jag nuförtiden har svårare att ta tag i saker och ofta mest känner mig trött på att läsa böcker och skriva essäer, uppsatser, hemtentor och presentationer. MEN ibalnd kan jag helt plötsligt bli upprymd när jag läser något och bli glad för att jag har chans att lära mig allt detta, gladast blir jag när jag känner att det jag läser kommer att komma mig till nytta i framtiden och när ja riktigt kan känna hur nya kunskaper slår rot i min hjärna och hjälper min personliga utveckling på traven. Sååå kanske nej ändå jag har nog inte nått botten än när det gäller pluggandet trots allt finna ju ljusglimtar! Tur det, för ofta är jag nog ändå rätt grinig när jag ska sätta mig o göra det jag ska!

Till något helt annat, jag har NACKSPÄRR!!!!! Fyyyy vad ont det gör, hoppas verkligen det har släppt tills imorron, bli tufft att ta sig till skolan och va där en hel dag annars, men jag tänker stå ut ändå, plåga mig själv och åka dit, hatar att missa skolan nämligen! Fasen vissa får leva konstant med värk då ska väl jag klara ett par dagar dessutom blir det ju inte bättre av att man sitter still, blir man ju bara ändå stelare.

Nehej, dax för en sista koll på presentationen tills imorron, sen en dusch och sen sängen.

Har förresten börjat julfixa lite idag:) Kommer bilder på det hela när jag är färdig framåt helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0