Älskade Djur

Min starka övertygelse är att djur är lika mycket värda som människor, jag kan inte på något sett se att vi som människor skulle vara bättre än andra arter. Visst vi är annorlunda, MEN för den skulle inte bättre eller mer värda.
Jag tycker inte vi har rätt att utnyttja, plåga eller använda djur så att de på något sätt lider, allt det tycker jag är FEL. I många år har jag reflekterat och funderat över detta och jag blir bara mer och mer övertygad om att det är på det här sättet. Jag är inte den som skulle göra kriminella handlingar för att försöka få vissa andra människor att sluta med allt det hemska de gör mot djuren, jag vill försöka minska djurförtrycket genom demokratiska metoder och jag tror att det kan lyckas, även om det bara rör sig om små steg i taget.

På grund av att jag känner starkt för detta kommer jag ibland att använda min lilla blogg till att skriva av mig mina åsikter och även försöka sprida lite info som jag tycker att fler borde ta del av. Vad man sedan gör av infon är ju upp till var och en. Men jag tycker det är viktigt att info om detta sprids då jag tror att många inte är medvetna om hur det ser ut för många djur idag. Sen kan det ju vara så att man vet men ändå inte vill göra något, ja då är det ju svårt för mig att säga eller göra något åt det....jag kan bara hoppas:)

Jag ser inte ner på människor som har motsatt åsikt, men min önskan är självklart att alla ska försöka göra lite mer av det som är till djurens fördel. Tänk bara vad en vegetarisk dag i veckan kan göra eller att man försöker undvika djurtestade produkter och inte bär päls. Jag tror på konsument kraft och försöker göra det mesta för att utnyttja min. Det är inte ens svårt att göra detta, kräver kanske lite mer tanke, men det är inte så att man behöver leva ett tråkigare eller fattigare liv bara för att vara djurvän.
Till stor del hänger detta även ihop med mitt ekologi tänk, ett av de största klimathoten är ju köttindistrin/köttkonsumtionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0