Konstig dag.

Fyy vilken dag det varit idag, sjukt ickeproduktiv och hemsk spänningshuvudvärk, hänger troligen ihop hehe.
Nee men fattar inte försökte plugga, satt mellan 11-14, chillan klättrade på mitt ben typ konstant o ville jag skulle ha dragkamp me en leksak, hmm jäkla gulligt, men ganska jobbigt när man känner sig sjukt pressad att bara jobba på me plugget. Håller nu på me en uppgift i pedagogiskt ledarskap, fastnar hela tiden... Har bestämt mig för att bara göra VG nivå på typ allt i omvårdnadsprogrammet denna termin, vill bi färdig fort. Att få MVG kommer inte ge mig jobb lättare och det är ju liksom bara min "reserv" utbildning, såå det får bli så, lilla prestaionsångest- inom mig har lite svårt att gå me på den idén, men jag vet ju att jag måste va försiktig så jag inte stressar sönder mig, har stått på kanten till den ravinen förut och jag vill verkligen hålla mig därifrån, så bort med mina egna onödiga krav på mig själv helt enkelt!
Hmm ja resten av dagen bestod av krångel med bokförsäjlning, förlamande huvudvärk en hyperaktiv hundvalp och alldeles för lite plugg gjort, som vanligt eller? Nee denna dag kändes motog på nåt sätt.

På torsdag ska jag lämna hundarna hos mamma o dra ut på en party-kväll!!! Känns verkligen som att det behövs:) Bara få klä upp sig, festa och slappna av lite....På fredag drar jag till Uni för att lämna in ansökan om kandidat examen i sociologi, lika bra att få det fixat nu medesamma.  Existetiella psykologin gick super:) Fick VG, känns otroligt bra!
Valpkursen igår gick mycket bättre än förra gången, chillan verkar ha vant sig lite vid andra hundar så nu skällde hoon inte, guud så duttig:) Däremot gick övningarna inte lika bra så det blir träning under veckan. Ohhh shit har så mycket att göra hela tiden, vill tat lugnt. Kliniskt psykologi som jag ska läsa på Uni denna termin började idag, usch asså. Värsta feting boken, som vi ska läsa hela på re veckor, göra två uppgiftre. Betalade 500 spänn för boken vi ska ha den i tre veckor...herregud taskigt me så dyr litteratur tycker jag.

Har så mycket snurr i huvudet, hur ska jag kunna transportera mig o hundarna? Hur ska det gå me hundvakt? Hur ska jag göra me sommarjobb? Vad ska jag läsa i höst, i sommar? Ska jag prova att söka "riktigt" jobb? Hur ska jag hinna träna tillräckligt me chillan? Hur ska jag ha råd me alla tusen saker jag behöver framöver? Hur ska flytten gå? Hur ska jag få tag i flyttkartonger? Hur ska jag palla 150% en termin till? Varför ser jag alltid ut som skit nuförtiden? Varför kan jag aldrig göra mig iordning? Varför blir håret inte fint längre? Vad ska jag leva på närmaste månaden då jag nästan är pank o inte får nya pengar förrän 25 februari? Hur ska jag göra me möbler i nya lägenheten? Funkar det o köpa soffa på blocket? Har jag råd me en hundbur? Varför fattar jag inte frågorna i pedagogik uppgiften? Är det fel på mitt huvud? Varför har jag blivit så ineffektiv? Varför måste Chillan skälla så mycket? Vad ska jag göra åt det? Ja, haha det är en del som snurrar runt som sagt o detta är väl bara en liten del. Shit, känns som att skulle jag beskriva mitt liv me ett ord skulle det vara:krångligt.

Ahhh gud. ne nu får jag sluta, Va positiv nu för fasen:) Nu ska jag diska, rasta hundar smörja in händerna o sen soooova o vakna utvilad till en produktiv dag:)
// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0