Ibland

Ibland blir jag bara trött, trött på mig själv och på mycket annat. Min vardag känns så jävla krånglig ibland. Tänker så det knakar på hur jag ska komma på en lösning på det hela men jag lyckas inte komma på något bra.

Alternativen är följande:
1. Bo kvar i lkpg fortsätta med att ha massa hundvakt, massor av pendlingstimmar som bara försvinner bort på ingenting. Ingen nytta blir gjord dessa typ 4 timmar per gång som jag måste ta mig fram och tillbaka till bussen och me bussen till nkpg.
2.Bo kvar i lkpg och försöka lämna hundarna mer hemma, minska mina kostnader men fortfarande samma tidsåtgång plus att jag troligen skulle få två mycket ledsna och ensamma hundar på köpet. Många gågner skulle detta inte alls funka då mina dagar är på tok för långa för det......
3. Flytta till Nkpg, ha mycket mera tid då jag skulle slippa pendlingen helt. Försöka skaffa en ny hundvakt i nkpg och fortsätta lämna bort hundarna. Kostnaden skulle  bestå men jag skulle då veta att hudarna hade det okej på dagarna....
4. Flytta till nkpg och hoppas på att hundarna lär sig vara ensamma i den lgh så jag inte skulle behöva alls mycket hundvakt under studietiden. Men jag skulle ju ändå vara tvungen att ha ngn ibland. Om jag skulle välja detta alternativ och det skulle funka skulle det betyda att jag kunde vara nästan helt självständig och slippa vara såå sjukt beroende av andra människor, plus att jag skulle ha grymt mycket mer pengar över....OM det funkar vill säga.

Men flyttar jag så finns risken att hundarna inte alls trivs i den lgh och blir jätteoroliga, risken finns att jag inte hittar ngn hundvakt och då faller ju allt med det liksom. Jag flyttar även ifrån både jobb och vänner vilket inte heller känns så roligt:( Jag tycker ju det känns väldigt bra att ha dem hos hundvakter då jag inte behöver ha dåligt samvete för att de ligger hemma timme efter timme om dagarna och har det ensamt och tråkigt, de får istället sällskap och stimulans och lär sig umgås med både olika människor och barn. Men bor jag kvar och fortsätter som jag gör nu är jag så sjukt orolig för min ekonomi, för varje månad som går blir det bara värre och jag vet snart inte alls hur jag ska ha råd att få allting att gå ihop!!!!!! Jag vet verkligen inte hur eller vad jag ska göra, känns som att välja mellan pest eller kolera på ngt sätt, får panik ibland när jag inte längre kan skjuta undan alla dessa tankar och problem. Känns så jobbigt att känna att jag verkligen borde göra ngt, men inte vet VAD???

Usch va bara tvungen att skriva av mig lite jobbig skit som ligger och gnager i skallen. Är det ngn som har ett tips på hur jag ska göra så varsågoda:) (inte ha hundarna är dock inget alternativ, hellre hamnar jag hos kronofogden, typ)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0