Påskhelgen snart över

Ja, då va det snart slut på påsken, sitter nu o äter det sista ut mitt lilla påskägg. Sitter i min nya lgh. Mamma o jag hann flytta massa kartonger och grejer i helgen. Skönt, men denna vecka kommer ju att bli lite trist eftersom jag nästan inte har några möbler än. Bara ett litet bord och en stol i köket och en madrass i sovrummet. Men men det funkar.
Hundisarna är lite oroliga nu i den nya, men det börjar bli bättre. Första natten (i fredags) pep chillan och småskällde nervöst HELA natten, blev inte mycket sömn för nån av oss. Men denna natten gick det mycket bättre.
Idag har vi bekantat oss lite me området och gått två promenader. Sen har jag hunnit me lite frukost och kaffe.
Idag tänkte jag läsa igenom och skicka in psykologin, blev aldrig av igår, va så seg efter påskaftonens festande. Så det får bli idag! Sen blir det väl provplugg me till på fredag.

Inget svar på mina hundvaktsannonser, surt. Vet fasen inte vad jag ska ta mig till. Men ska avvakta nån vecka till, sen får jag prova me andra annonser. Kanske hör min gamla hundvakt av sig me, hon skulle ju ev. kolla me en hon kände om hon ville ha mina ibland. Funker inget av det så får jag helt enkelt kolla upp hunddagis.
Men lgh känns bra allfall, är några smågrejer jag ska snacka me hyresvärden om, men annars är den relativt fräsch tycker jag. Gillar tapeterna och planlösningen och badrummet va mycket fräschare än vad jag kom ihåg fr. när jag tittade på den. Så bara möbler o gardiner kommer på plats så ska det bli bra:)
Området verkar lite halv trist, men det får jag stå ut me nu, man behöver ju inte hänga utanför porten direkt, hehe. Nu ska jag försöka att inte flytta förrän jag vet vad jag får för jobb och var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0