en del fixat

Nu har jag varit på apoteket, passade på att kolla in skokanonen, hade faktiskt ett par fina sandaler som inte var skinn i och sen flera par super billiga textilskor, sugen på att shoppa blir jag fortfarande ganska ofta, men på grund av personlig ekonomisk kris i vintras så har jag shopping förbud ett tag till framåt, tills det hela har börjat ordna upp sig... tack och lov för att jag har världens snällaste föräldrar annars skulle jag nog varit hos kronofogden vid det här laget, visst har man det alltid kärvt som student, men nu är min ekonomi extremt dålig, lever på marginalen hela månaden, har kanske några hundra lappar kvar efter att ha betalt mina räkningar o fasta avgifter. Men jag tror på en bättring nu:) Dels har jag börjat jobba och sen så har jag sagt upp allt allt onödigt och ska även nu få cirka 800 mindre i hyra, så det kommer att bli bättre, det är jag säker på, så kanske kanske kan man framåt få köpa sig lite nytt ibland och även kunna känna att man har råd att unna sig lite ibland. Nu får jag ångest bara av att gå ut eller så eftersom det hela tiden kostar pengar, även om jag ofta festar väldigt billigt, cirka 100-200 kr, så blir det mycket när man inte har något liksom, ajja slut pratat om tråkigheter, bara acceptera att i dagens sverige ser student livet tyvärr ofta ut så här!!
Tebax till dagens allvar och jag borde verkligen ta tag i det där uppsats plugget nu, hur dålig disciplin som helst idag, o ingen inspiration, men ska försöka nu några timmar o sen belöna mig själv med hundpromenad, rostade mackor och till sist ett härligt bad med tända ljus till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0