Ledig dag

Äntligen en ledig dag, känner mig lite mör i kroppen efter allt jobbande, fick reda på att jag tydligen cyklar ca 2,5 mil dagligen när jag jobbar så det är inte konstigt att man känner sig lite trött ibland när man kommer hem!
Idag lyckades jag även komma upp i tid, gick upp redan vid nio, nu ska jag snart dra iväg på långpromenad me Freja och sen har jag ingen aning om vad jag ska göra, borde verkligen städa hoppas att jag har ork til det, o lust framförallt, jag pallar aldrig att städa om jag inte känner för det. Måste liksom längta efter det där rena o sköna.

Den här jobbveckan bli ganska lugn, kväll imorron, sen tre dagpass o bara ett som är långt sen är jag ledig hela helgen!!! Toppen:) Jag fyller år nästa vecka så jag ska passa på att ha ett litet kalas för familjen på söndag eftermiddag, tror jag ska bjuda på hembakad jordgubbspaj me sojavaniljglass, lite lagom krångligt!

Gjorde ett köp häromdagen, shit vad länge sen jag shoppade, belv ett par höst skor fr. hm, inget skinn, precis som jag vill ha det. Men vad jag har ändrats asså, förr kunde jag köpa hur mycket som helst. med min nya budget blir jag väldigt försiktigt, vill bara köpa det jag verkligen vill ha, o kommer att använda, då blev det genast väldigt svårt att shoppa. Lyckades liksom inte hitta nåt direkt på hm:s sida, konstig känsla med tanke på att jag förr kunde köpa för flera tusen där, men usch om man tänker tebax, vilken miljöbov jag var!! B´äst att försöka ta igen det genom mycket försiktig komsumtion nu då.

Nästa vecka när vovven är på semester hos mormor ska jag ta min lediga dag och gå ner på stan, kolla lite i secondhand butiker o se om monkis rea är lika bra som den brukar vara:)
Ne nu måste jag släpa mig ut, det är ju trots allt sol me:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0