Jag är så klumpig ibland.

Här sitter jag o har inget att göra direkt, tänkte jag skulle kolla upp lite inför de kurser jag ska läsa på omvårdnadsprogrammet i höst, jag älskar nämligen att ha koll i förväg. MEN då letar jag igenom typ hela lägenheten o förrådet o hittar inte studieplaneringen nånstans, blir tokig nu kommer jag ju inte kunna se vilka kurser jag ska läsa förräns i sista minuten!!!! AHHHH sånt hatar jag, vill alltid vara förberedd när det gäller sånt här. Detta kommer gnaga i mig nu hela dagen o kanske längre.
En annan lite trist sak är att den tidningen ecoqueen som jag nämnde igår tydligen ska läggas på is så det går inte beställa nån prenumeration, fan jag som blev så inspirerad av den, tror ett nummer till kommer, den ska jag allafall köpa!
Har tänkt att jag mig iväg me cykeln till valla skogen för att gå på en promenad me vovven, valla skogen är bättre än ryd skogen har jag kommit på, i rydskogen är det så smockat me folk att jag inte kan koncentrera mig på mina egna tankar, vilket jag älskar att göra när jag går i skogen.
Kl. fyra har jag tvättstugan, måste byta sängkäder, de blir såå ofräscha när det är svettigt på nätterna. Idag är ju faktistk vädret helt okej igen, blåser lite men ändå, solen skiner o det är lagom varmt!:)
Känns som att mina sommrar alltid blir såhär, bara jobb o sen blir jag ganska osocial, vet inte varför, men det har sett ut så de senaste åren. Borde ju vara tvärtom, men tror att det beror mycket på jobbet. Jag gilar inte att vara uppe för sent när jag börjar tidigt o skulle aldrig dricka alkohol innan en jobbdag, så när man jobbar nästan hela tiden blir det ju lätt att man mest tar det lugn när man är ledig. Nästa helg är jag ledig, då ska jag fira min födelsedag, men det blir bara med familjen, många av mina kompisar kan inte komma så jag skjuter på födelsedags och inflyttningsfest till september, tror oxå att jag kommer ha lite mer kosing då så det funkar ju bättre.

Efter att jag slutat jobba på sommar schemat känns det som att saker kommer bli lite roligare igen, först ska man avsluta sommaren/ rivstarta hösten med en välbehövlig resa, sen har jag redan lite inbjudningar till fester o så som jag hoppas på, vill hinna åka runt o hälsa på kompisar runt om i sverige i höst, saknar att göra det såå mycket! Tycker det är kul att vara i lite olika städer o festa o umgås, kanske shoppa me om man har tur:)
 
Till hösten vill jag även fixa iordning  min lägenhet så den blir färdig, blommor, nya gardiner och ett par småsaker, om jga har råd vill jag även byta badrums textilierna!

Och som en underbar avslutning på hösten hoppas jag på att kunna få hämta hem en liten mjuk, underbart doftande, busig, rultig, mysig hundvalp. Är dax för en kompis till Freja o en bebis till mig, har velat göra detta i flera år o hoppas verkligen att det ska få bli verklighet i vinter. Jag kommer ju att läsa på distans hela våren så det passar ju jättebra att skaffa valp just nu för mig, så den inte behöver vara ensam. Ja, planerna är i full gång, mycket att tänka på me de små liven, allt måste klaffa. Snart ska jag börja låna böcker igen om valpar, eftersom jag har hund har man ju ganska mycket koll, men det är bra att uppdatera sig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0