Huvudet är fullt

Hela mitt huvud är fullt av funderingar, ojoj, tänker på min framtid vilken utbildning vill jag söka efter kandidaten och vart vill jag flytta, självklart hänger dessa dock ihop, men det är sååå svårt asså. Just nu står malmö o stockholm högst i kurs men svårigheter med att få bostad får mig att bli fundersam, har nu ställt mig i kö i fyra köer i stockholm, o sen står jag i en i malmö.... krångel.
Sen tänker jag på min ekonomi, dumma dumma pengar som aldrig aldrig räcker till ens hälften av det jag vill!!!
Sitter o räknar på sommarjobbs lönen, den blir inte dålig, men ska räcka långt....
Tredje saken  min hjärna i ikväll är ekologiskt, har precis läst den underbara tidningen ecoqueen, o vill bara leva ekologiskt o miljövänligt, ska verkligen försöka. Lite på väg är jag redan, är ju vegan o försöker köpa ekologisk mat i den utsträckning jag kan, ska nu även försöka köpa ekologiska skor, kläder, hygien o skönhets produkter och sånt. Får se hur det går, cyklar o går nästan jämt så det är ingen bov i dramat.
Ibland är jag så full av tankar o värderingar att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!! Flygresan till kroatien passar ju inte miljötänket direkt, men jag får bättra mig efter den, fortsätta resor får väl bli med tåg eller nåt, är ändå mest sugen på europa för tillfället:)
Min lilla prinsessa är hos mig igen o livet blir genast bättre:)
Hon ligger o snusar på sängen, tror jag ska göra henne sällskap, börjar känna mig trött efter flera timmars dator sittande.
Denna vecka handlar mest om jobb, min enda lediga dag är imorgon, blir gött, ska slappa o tvätta. Sen blir det hårdkör me jobb 7.15 - 16 tre dagar i rad, sen kvällen på söndag. Jobbet är okej men alltid segt att ta sig iväg tidigt på morronen.
Ska väl bli en liten filmkväll me Swing kids på torsdag kväll, annars blir det nog mest matte o freja tid hemma resten av de lediga timmarna. Lite långpromenader ska vi väl förhoppningsvis hinna med oxå.
Börjar bli så förskräckligt shopping sugen, vill bara shoppa loss, till lgh och till mig själv, var ca ett halvå sen jag shoppade, har inga nya kläder eller nåt, men ska man tänka eco ska man ju inte shoppa för mycket, får väl bli lite eco kläder till hösten o sen självklart secondhand, det är eco, ska bli bättre på att leta igenom secondhand butikerna häri stan regenbundet asså, kan nog finnas pärlor om man försöker, synd bara att min tid är så begränsad, mycket på grund av att jag inte kan lämna vovven hemma själv me, fasen va krångligt. Måste börja träna nu i nya lägenheten, det bara måste lösa sig snart, Antiskall halsbandet hade jag inte råd med nu, så men snart ska jag köpa det!!!
Dags att varva ner, kanske borde man ta lite te o slappna av me, känner ming uppe i varv som sjuttsingen, huvudet bara durrar av olika tankar, blir nästan tokig, känner mig inte nere bara frustrerad på att det är så mycket jag vill, viljan matchar inte kapaciteten just nu, men samtidigt vet jag att jag skulle må bra av att leva lite mer i nuet o försöka njuta, något att arbeta med definítivt, borde börja nu genast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0