Fullt upp

Ojoj nu har jag inte uppdaterat på väldigt länge. Har haft fullt upp me jobbet och att försöka hålla lägenheten i ordning.
När man jobbar hela dagarna med att göra hushållssysslor är man ju inte så sugen på det när man kommer hem.
Det har verkligen varit en omställning att börja jobba. Man är inte van vid att ha så få sovmorgnar och att hela tiden vara på jobet i stort sett. Ogillar definivt inte jobbet, det är givande och för det mesta flyter det på bra. Känns otroligt bra när man kan förbättra livet för ädre som verkligen behöver det.
Nu sitter jag o äter rabarber kräm o knäcke, tar ett litet mellanmål, ska i väg o grilla i kväll, även om vädret just nu inte ser ut att bli sådär jätte bra, åskar o regnar  o massa blixtrar, usch syrener låter hela tiden, måste ha hänt en olycka i närheten!! hjälp är lite rädd för oväder faktiskt.
Jag har förberett maten för i kväll, blir potatis sallad o grillspett o avocado, min favorit mat när det gäller grillning.
Senaste veckorna har jag även arbetat på en solbränna i det fina vädret, har gått sådär men lite färg har jag fått o inte bränt mig en enda gång:)
I morgon kommer mamma, vi ska hitta på nåt, sen tar hon me sig vovven hem, hundvakten ska resa bort så hon får va där lite, jag behöver även spara pengar som vanligt så det passar bra me lite gratis hundpassning!
Senaste tiden har jag även kommit fram till att  det bästa för mig utbildningsmässigt kommer att bli o läsa ett master program, har kollat upp alla möjliga, tyvärr finns inget i Lkpg så det får bli till att flytta troligtvis nästa höst, vart vet jag inte finns mycket att välja på, men Malmö känns som ett vettigt alternativ just nu.
Hade cirka en ledig vecka i juni o passade då på att åka hem till tranås, umgicks me goda vänner o familj, skönt att göra det ibland. Även om jag inte direkt älskar tranås som stad finns ju många personer jag älskar där så, och på sommaren så har även staden sina fina sidor, speciellt närheten till Sjön sommen, härligt, Här är det assvårt att hitta bra badställen, särskilt där vovven är välkommen, men en kompis till mig sa idag att hon hittat ett, så när vädret blir bra igen borde man kolla in det!
Nu ska jag slppa lite o sen ta mig in i duschen!
// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0