Eftermiddags fika

Sitter o fikar hembakade småkakor och dricker lite kaffe.
Har haft en ganska produktiv dag, har vart ute på långpromenad i skogen me frejan, har städat hela lägenheten, har ätit middag och hunnit kolla på både stora byggslaget och stylista nu under eftermiddagen.
Har även just målat mina naglar cerisa, egentligen borde jag väl inte göra det för jobbets skull, man ska ju inte ha färgat nagellack, men det är såå många andra som verkar strunta i det så nu gör jag oxå det, tror inte att det kan vara farligt faktiskt, jag tvättar ju händerna lika mycket oavsett om jag har färgat nagellack eller genomskinligt liksom! Konstigt.
I morgon ska jag ha mitt lilla födelsedags kalas för familjen, ska bli mysigt hoppas jag. Jordgubbspajen ska jag baka i morgon, o sen blir det muffins o kakor som jag har bakat i veckan oxå, gillar att vara lite huslig, baka är såå roligt. Tror jag ska göra sån där frosting på muffinsen me, blir sååå fint då:)
Snart ska jag rasta vovven, funderar på att gå till statiol och köpa cola samtidigt, fair trade får det bli i såfall, är sugen på det känner jag.
Längtar efter att family ska komma hit två av mina bröder har inte sett hur fint jag har gjort sedan de hjälpte mig flytta in.
Hoppas att jag får lite fina blommor i present så jag snart kan få färdigt här i lägenheten, tycker det är så roligt att fixa hemma
Just nu är jag oxå såå sugen på shopping o att göra mig fin, är även otroligt fest sugen, shit asså, va länge sen jag inte va ute på typ två månader!! Fyy trodde inte jag skulle sakna det så mycket som jag gör, framförallt saknar jag att göra mig iordning, himlans trist att mösa runt i jobb t-shirt o jeans eller mjukisar varje dag, men tycker det är smidigast att arbeta i och sen så känner jag att det är onödigt skippa en halvtimmes sömn o göra sig fin inför pensionärer som ändå inte ser skillnaden, aja snart kommer tiden då det blir mer som vanligt igen, men skola o utgångar hoppas jag:)
Nä dax att rasta den lilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0