Snart är det jul

Kollar lite på efter tio repriser om bloggar, blev då sugen på att göra ett inlägg igen, trots att det va länge sen.
Nu har jag hämtat hem den lilla sessan, Chillan heter hon, hon är super söt, men också ett stort arbete. Såklart.
Man tror man är förberedd, men det är så mycket jobb asså, samtidigt som det är otroligt kul:) Jag vet att det va ett jättejobb me freja me för att få henne att bli den lilla väluppfostrade sötnos hon är idag.
Jag hämtade Chillan förra veckan och nu börjar vi komma in i lite rutiner, vi går upp mellan kl. 8-9, vilket jag tycker är en perfekt tid! Sen blir det mat o rastning, sen brukar jag äta frukost o efter det brukar vi alla mysa ett par timmar i soffan. Då försöker jag passa på att plugga lite, sen blir det rastning igen. Vid 13-14 blir det lunch för vovvarna, sen brukar vi gå på skogspromenad. Chillan får sitta i sin lilla väska, hon kan ju inte motionerna än, det är hon för liten för, men sen så brukar jag låta henne gå lite i skogen, vilket hon tycker är jättekul. Jag tycker att valpar behöver se lite nya miljöer, inte bara gå på rastningsrundor runt huset, eftermiddagarna brukar va rätt lugna, med middag för mig och sen så sover vovvarna för det mesta och jag brukar sitta framför datorn eller fixa i hemmet, blir mycket mycket städning me en lite valp i huset.
För det mesta kissar chillan på tidningarna, men går jag ut ca varannan timme så blir det inte alls mycket kiss inne:)
Förra veckan blev det ganska mycket julbak och julgodis som jag gjorde, tycker det är så himla mysigt, älskar den här tiden me adventsljusstakar me stjärnor och tända ljus överallt.
I dag tror jag att jag ska ta o slänga ut alla gamla tidningar och tvätta av golvet, sen lägga fram fräscha tidningarn, så det blir rent ordentligt, har läst att valpar kissar mindre inne om det är rent fr. kisslukt.
Igår beställde jag två filmer, en om valpuppfostran och en om hundspråk, bra att öka på kunskaperna en del tror jag, man behöver vara uppdaterad för att kunna göra rätt.
I söndags bjöd jag familjen på adventsfika och nästa söndag blir det adventsfika för kompisar istället, kul att bjuda lite tycker jag:)
Den 22:a december så ska mamma komma hit o hämta mig, så ska jag vara julledig hemma i tranås, det ska bli trevligt, att bara kunna slappna av o ha ledigt en hel julhelg, det är flera år sen det hände sist!!! Underbart, i år ska jag kunna njuta av julen, bara myyyysa me mina små underverk:)

Alla julklappar har jag fixat, skönt, det enda som är kvar är födelsedagspresent till min bror, som fyller 21 den 27 december, vet inte riktigt hur jag ska få ihop det, kan ju inte gå på stan nu när jag har den lilla....men men det fixar sig väl förhoppningsvis.

Ojoj nu snöar det massa ute igen, men det är så fint me snö, det blir så mycket ljusare:)

// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0